Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2009, 19:21   #72
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee helemaal niet - sorry - ik stelde maar een paar vragen - het is uiteraard Uw goed recht om daar niet op te antwoorden - het was geenszins mijn bedoeling U te viseren, noch ergens van te beschuldigen of een indruk te wekken over U die er niet is - waarschijnlijk heb ik me fout uitgedrukt - verontschuldig ik me voor - mijn vragen waren enkel uit interesse daar ik zelf in Spanje woon en nu niet bepaald de indruk heb dat de doorsnee Spanjaard links zou zijn, maar wellicht ben ik fout?
Zand erover.

Ik denk heus niet dat je "fout" bent met de indruk die je hebt over de doorsnee Spanjaard. Evenmin dat die overwegend rechts zou zijn, denk ik. Het is veeleer zoals je zelf eerder aangehaald hebt dat de meerderheid er gewoon niet wakker van ligt. En dat de keuze van de Spaanse kiezer ook vaak ingegeven is door wat er op het moment gebeurt (wat voor bijvoorbeeld de Baskische kiezer anders ligt). Dat hebben we toch gezien met de aanslagen in Madrid?

De Spanjaarden verschillen wat dat betreft heus niet van bevolkingen van andere staten.

Om toch een beetje klaarheid te scheppen over mezelf:

Ik heb kameraden die bij verschillende strekkingen actief zijn. Bij extreem-links, bij links, bij centrum-links, centrum-rechts, bij pro-Spaans, bij pro-Baskisch, pro-Catalaans, pro-Galicisch... pro-unitarisme, pro-autonomie, pro-onafhankelijkheid...
En ook een heel aantal dat walgt van politiek.
Al jaren volg ik de Spaanse politiek van zeer dichtbij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden