Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2009, 20:33   #293
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De vraag is: wat is het probleem, en wie minimaliseert er het?

Voor de kleinburger is het probleem natuurlijk dat er "raur volk" is met andere gewoonten dan hem, dat er af en toe een sjakos gepikt wordt, enzovoort.

Ik zie heel andere problemen:
- ik zie dat in alle openheid en medeplichtigheid van de staat en de hele samenleving mensenhandel bedreven wordt naast het hoofdkwartier van de federale politie,
- ik zie dat de georganiseerde misdaad openlijk en ongestoord haar werk kan doen: drugshandel voor heel Europa vanuit Antwerpen, mensenhandel, pedofilie, ...
- ik zie dat Belgische soldaten meedoen aan de bloederige bezetting van Afghanistan, een bezetting die al veel langer duurt dan W.O. II
- ik zie dat elk dag lijken aanspoelen op de stranden van de Canarische eilanden
- ik zie dat solidariteitsbanden en burgerschap ondermijnd worden omdat mensen tegen elkaar opgezet worden

De "linkse" kleinburger minimaliseert zowel de echte problemen als de sjakosproblemen, terwijl de "rechtse" kleinburger zich focust op de sjakosproblemen, om over de rest te kunnen zwijgen.

Ik had de indruk dat deze draad werd opgestart om net aan hetgeen ik in het vet zette 'iets te doen', maar ik kan me altijd vergissen.

Wat de rest van uw bijdrage betreft: ik kan u daar zéér goed in volgen, ik zie diezelfde problemen ook, en méér dan dat.

Gelukkig is er ook nog muziek, veel mooie muziek, ook - of misschien zelfs vooral - van dat 'raur volk'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden