Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2009, 01:35   #33
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, dat van die richtingaanwijzers heb ik al eerder gehoord uit de mond van Britten. Maar dat is eigenlijk toch niet zo onbegrijpelijk? Die stadsnamen in de respectieve landstalen zijn nu eenmaal historisch zo gegroeid, en dat heeft dus weinig met taalpesterijen e.d. te maken.
Fransen zullen Londen in Frankrijk toch ook als Londres aanduiden ipv London? En Duitse steden worden op Franse snelwegen toch ook met hun Franse naam aangeduid?

Franse toeristen zou ik nog wel willen aanspreken in het Frans - als ze overduidelijk Frans zijn, wel te verstaan. We hebben ten slotte een reputatie hoog te houden als polyglotten. Het zou waarschijnlijk wel even slecht zijn als in jouw voorbeeldje, moet ik jammer genoeg toegeven. Ik ga me deze zomervakantie nog eens toeleggen op het Frans (momenteel ben ik Spaans aan het leren) om het nu eens voor en voor altijd onder de knie te krijgen.

Overigens bedankt voor je antwoord. Je uitgebreide reacties zijn altijd heel leuk om te lezen. Is het trouwens nog geen bedtijd? Of is dat met het tijdsverschil?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden