Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2009, 06:20   #94
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hier zou toch forse herrie van moeten komen; hoeveel kans op nieuwe verkiezingen?
Ik denk dat die kans zeer klein is en wel hierom:

De communicatie van Iniciativa is de laatste dagen zeer onduidelijk. In het artikel dat ik eerder gepost heb, is er sprake van een klacht. Maar het is niet duidelijk tegen wie en in welke rechtbank die klacht neergelegd zou zijn. En Iniciativa spreekt er niet over in persmededelingen. Dit is al vreemd.

Indra meldde dat de verantwoordelijkheid voor de administratie van de stemmen bij Binnenlandse Zaken ligt. Stel dat daar iets fout gelopen zou zijn, al dan niet moedwillig, dan verbaast me de stilte vanwege de Partido Popular die anders maar al te graag de PSOE-regering aanvalt.

Stel dat er aanwijzingen zouden zijn voor moedwillige fouten door Binnenlandse Zaken, dan is dat een case voor de uitzonderingsrechtbank Audiencia Nacional, die exclusief bevoegd is voor zaken van staatsbelang, zoals terrorisme en fraude.
Het zou me verbazen als die rechters zouden staan springen voor zo'n case.

Ondertussen zijn we al een week verder en gaat het leven gewoon door. In feite is er geen kat die er nog van wakker ligt, behalve Iniciativa dan.

Maar ik wil zeker de warrige communicatie van Iniciativa nog eens benadrukken. Als ze zeker zouden zijn van hun zaak, versta ik hun communicatie momenteel niet. Mij komt het over als dat ze de laatste dagen wat rond de pot aan het draaien zijn, net omdat ze niet duidelijk zijn in hun berichtgeving.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden