Ik ben zo iemand die winkels boycott omwille van hun personeelsbeleid. Personeel met een kleurtje kan me geen bal schelen, al is hij of zij groen of zelfs pimpelpaars.
Wat mij echter wél kan schelen, is gehoofddoekt personeel. Zit er zo iemand achter de kassa, dan ga ik in een andere rij staan waar iemand zonder hoofddoek zit (die andere rijen zijn doorgaans veel langer dan die bij gehoofddoekte kassadames, en de oorzaak daarvan lijkt me evident). Zitten er louter hoofddoeken achter de kassa, dan leg ik mijn waren terug en ga ik naar een andere winkel mijn boodschappen doen. Ik wens namelijk geen zaken te doen met mensen die zo opzichtig hun religie kenbaar willen maken.
Terzijde, de enige uitzondering die ik maak, is als ik bij de lokale HEMA een kopvod bij de afdeling vleeswaren, en dan vooral bij de warme worstenverkoop zie staan. Ten eerste zijn die worsten gewoon heel erg lekker en ten tweede is het prachtig om te zien hoe zo'n kopvod met het grootste afgrijzen, want zéér haram, die worsten moet aanraken.
|