Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2009, 08:35   #92
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
CO2 is een zeer zwak broeikas gas dat inderdaad zeer weinig effect heeft. De corrolatie tussen de globale temperatuur en CO2 is verre van bewezen.

30 jaar geleden vreesde men nog voor een nieuwe ijstijd. Toen was er al een aanzienlijke stijging van het CO2 gehalte en toch daalde de temperatuur. Toevallig of niet maar de zonneactiviteit in die periode was erg laag.

Daarbij wil ik nog zeggen dat het niet zo is dat een globale stijging van de temperaturen zoizo catastrofaal zou zijn. Grote delen van de wereld die nu onleefbaar koud zijn zouden bewoonbaar worden. De hogere neerslag en de hogere CO2 gehaltes zijn zeer bevorderlijk voor de plantengroei.

Het enige wat we zullen moeten doen is ons aanpassen aan deze nieuwe omstandigheden.

Wat ik veel belangrijker vindt dan de opwarming van de aarde zijn accuute problemen zoals vervuilde rivieren, de olie die op geraakt, de ontbossing, de overbevissing.
Waarom zou ik nog éen ding van u moeten aannemen als ge al begint met een foute premisse: dat de zon de oorzaak is (moet ik u nu quoten of wat?).

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 juni 2009 om 08:35.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden