Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2009, 20:07   #17
Jennes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je geeft het antwoord in je eigen pot al:
Veel van de controles op autosnelwegen zijn sowieso overbodig en belachelijk. Als dat al het geval is, waarom zou je dan uberhaupt dingen gaan verbieden?
Bovendien geef je ook aan waar het probleem echt zit: snelheid an sich is niet het probleem, een onaagepaste snelheid is wel het probleem.

Ik ben deze nacht aan 170 van ergens in de Limburg naar het Antwerpse gereden over de e313. Aantal andere weggebruikers die ik daarbij in gevaar heb gebracht: welgeteld 0... (al was het maar omdat er amper enig verkeer op de baan zat op dat moment).
Jij bent dus één van de veroorzakers van het feit dat niemand in een gewone personenauto zich 's nachts op zijn gemak voelt op een autosnelweg, en nog eens extra op de gaspedaal duwt of hem mijdt uit schrik.


Als jij deze wagens immers te laat ziet liggen ze, en jij, immers ogenblikkelijk in hun graf.

Enig idee wat dat doet met je lichaam als je op deze manier botst, tegen een vangrail, middenberm ofzo bv, al is het maar door een impulsieve uitwijking voor een dier, object of een ongelijkheid in de weg die je te laat opmerkte...?

In Duitsland zijn het trouwens enkel de zeer verlaten gebieden waar je nog onbegrensd mag rijden. Waar er in max. 9 minuten een rescue-team bij je kan staan. Niet dat die nog veel kunnen uitvreten bij die snelheden, maar soit ... Verder heeft Duitsland een andere traditie wat betreft wagens. Mannen vinden er deze belangrijker dan een vrouw en er is dan ook een groot deel van de economie op de 'snelste en beste wagens' gestoeld... Twijfel er aub niet aan dat dit de belangrijkste reden is om geen max.snelheid op te leggen.


Time is money. Maar als je dood bent is je tijd ineens op.

Laatst gewijzigd door Jennes : 15 juni 2009 om 20:12.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden