Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2009, 16:37   #12
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Het leven is een gevecht, ik denk dat je bent gaan geloven in iets terwijl het indien je er anders mee zou hebben leren omgaan alleen maar grote voordelen had kunnen opleveren.
OK als je een lichte vorm hebt, NIET OK als je een zware vorm hebt.
ADHD wordt wel overgediagnostiseerd, en vaak ten onrechte. De diagnose is ook niet altijd even duidelijk... maar daar komt wel verandering in (via EEG b.v.). Het gaat ook helemaal niet over stil kunnen zitten in een stoel. Hell, het zou abnormaal zijn moest je dat wel kunnen op 6-jarige leeftijd, hoewel het op uw 30 jaar wel iets vreemder overkomt.
Waar het wel over gaat is: niet leren uit fouten, alles vergeten, niks kunnen plannen, problemen met schrijven, straf helpt niet, beloning helpt niet, nooit op tijd kunnen opstaan,... wat het bloed onder de nagels haalt van opvoeders, ouders, leerkrachten, werkgevers, ... zelfs als wéten die wat er aan de hand is, dan nog loop je als ADHD-er constant tegen onbegrip aan.
Dus voor je alle medicatie wil afschaffen: gelieve eerst voor een deftig alternatief te zorgen.

Uw bron voor die "Ritaline-deaths" is extreem pamflettair en twijfelachtig. Het is ook nogal stom om enkele gevallen eruit te pikken en die dan als de norm te gaan beschouwen --> er sterven ook elk jaar mensen aan Aspirine nietwaar... maar dat is niet meteen een algemeen voorkomend probleem.
En wat die groei betreft... ik heb daar nog nooit over gehoord maar zelfs al zou het kloppen, is het echt niet zo dat alle ADHD-kinderen op medicatie uitgroeien als dwergen ofzo. Dit lijkt me veeleer weer het zoveelste sterk verhaaltje.

Dat artikel vind ik ook maar vreemd, met nonsens-uitspraken zoals "dat dwangmatig psychotisch en dus kalmer en geconcentreerder maakt" ^o)
Alhoewel grote dosissen voor langere tijd dat wel zouden doen bij "normale" mensen, is dat niet noodzakelijk waar in het geval van ADHD omdat die conditie gepaard gaat met een chronisch tekort aan vrij dopamine (en met medicatie reguleer je dat terug bij).

Nuja, ik vind wel dat het alleen moet gegeven worden als het ECHT nodig is. Als je met ADHD er geraakt zonder medicatie: perfect. Veel gevallen zijn verkeerdelijk als AD(H)D geklasseerd of zijn maar lichte gevallen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
O ja, en Rilatine -heeft- bijwerkingen. Proefondervindelijk vastgesteld
Tja kijk... elk medicament heeft bijwerkingen.
Het was voor mij kiezen tussen:

een rapport met 10% voor wiskunde of een met 70%,
niet kunnen schrijven tot in het 4e studiejaar of het wèl kunnen,
constant mezelf in gevaar brengen of minder ,
een totaal dysfunctioneel leerproces of een waarmee je toch nog iets kunt aanvangen,
extreem slechte fijne motororiek en coördinatie, wat zorgt voor de nodige problemen in allerhande vakken gaande van knutselen tot L.O. of ...,
elke dag uitgelachen worden o.w.v. ticks of er nog normaal uit zien,
niet langer dan 3 regels na elkaar kunnen lezen of er in slagen om toch nog een paar bladzijden na elkaar te doen...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden