Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2009, 08:28   #87
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Waarom een federatie met de Walen? Dat lijkt me een veel betere vraag.
Je hebt immers als Vlaming in deze staatsstructuur te vrezen voor de verfransingspolitiek, met als prachtvoorbeelden Edingen en Brussel. Nu lijkt de verfransingsmachine haar zinnen op Groot Brussel (lees: nóg minder Vlaanderen) gezet te hebben. Het ergste is dat je dit als Vlaming zelf gedeeltelijk moet financieren, want als Vlaming ben je per jaar minstens €2100 kwijt aan Wallonië.

Of de Vlamingen wat zien in een confederatie met Nederland, dat laat ik aan hen over. Ik begrijp alleen voor geen centimeter wat sommige Vlamingen zien in België.
Precies wat ik denk. Toch wel verbazend dat een Nederlander dit schrijft, en niet een Vlaming. Wat je onbegrip in de laatste zin betreft: België heeft een pluspunt, en dat is dat het al bestaat; als je met iets nieuws begint, weet je niet waar dat heen leidt. Bovendien moet je voor een scheiding evenzeer overeenkomen als om samen te leven. Dus als het samengaan met de Franstaligen moeilijk is, zal scheiden ook moeilijk worden. En er kan inmenging uit b.v. de EU komen, die ons zuur zou kunnen opbreken.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 18 juni 2009 om 08:40.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden