Discussie: Als het serieus is
Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2009, 06:19   #8
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet veel zin om op je beledigingen in te gaan. ik heb geen zin om me tot datzelfde niveau te verlagen. Ik speel liever op de bal dan op de man.
Ben blij dat m’n boodschap aangekomen is. Ik zou nu kunnen zeggen dat je liegt dat je zwart ziet maar zal dit zo laten. Moest je het toch overwegen om de waarachtigheid van deze stelling te achterhalen, lees dan je repliek er nog eens op na. Maar goed, ik deel je mening dat het om inhoud zou moeten gaan, de gebeurlijke uitingen van geprojecteerde misnoegdheid zullen we er dan bij nemen, kunnen ze ook niet uitsluiten. Enkel deze (h)erkenning zouden we al progressie kunnen noemen, hoe ook geuit.
Citaat:
Je oefening kan ik niet maken aangezien je er niet echt in geslaagd bent om op een duidelijke manier te communiceren waar die oefening uit bestaat. Ik heb je beginpost in deze discussie echt tientallen keren gelezen en ik heb geprobeerd om een duidelijke opdracht voor een oefening te vinden, die is er niet.
Extra duiding mag dan helpen.
Citaat:
Je stelt in je eerste post voor om een berekening te maken, maar daarvoor moet ik wel min of meer weten wat je wil dat ik bereken. Je doet alleen een paar vage beweringen over GSM's en de wereldbevolking en zegt dat we daar maar eens goed naar moeten kijken. je zegt echter helemaal niet wat we moeten berekenen.
Ik zou in eerste instantie willen zeggen dat de oefening veel eenvoudiger is dan waar je denkelijk aan denkt. Ik stel de vraag anders. De opdracht is simpelweg, maak vandaag 7 miljard GSM’s met een levensduur van 20 jaar en dat volgens de nieuwste en meest geëvolueerde technologie zoals we die nu kennen. Voor de oefening houden we even de aanvoer (en bijhorende activiteiten) van de grondstoffen buiten beschouwing (komt later). Anders gezegd, de grondstoffen liggen aan de poort van de fabriek en we spreken (initieel) slechts over de productie binnen de fabrieksmuren. Hoe lang duurt het dan om deze 7 miljard GSM’s te produceren? Is deze vraagstelling duidelijk genoeg?
Citaat:
Als ik iemand voorstel om een oefening te maken en iets te berekenen, dan probeer ik op z'n minst aan te geven wat ik precies berekend wil zien. Waarschijnlijk heb je ergens een ongelofelijk verband gezien tussen een aantal gebeurtenissen en wil je nu dat iedereen ook dat verband ziet zodat ze jou gelijk geven. zeg me dan wat dat verband is. zeg me wat ik moet uitrekenen, dan wil ik het meteen voor je doen.
Als de oefening niet duidelijk is, laat je me dat wel weten. Ben alvast blij dat je de berekening wil maken voor me, heb zelf geen kennis van het productieproces hieromtrent.
Citaat:
Wat het niet begrijpen van theorieën betreft, vrees ik dat ik in jou nog steeds mijn meerdere moet erkennen. het door jou gedemonstreerde onbegrip van natuurwetenschappen en menswetenschappen is van een niveau dat ikzelf waarschijnlijk nooit zal halen.
Dat is correct, je kan nooit een niveau halen dat je al bent maar dat weet je pas als je je hier bewust van bent waardoor, indien niet, de illusie wordt opgewekt dat het niet zo zou zijn. Vrede.
MIS is offline   Met citaat antwoorden