Discussie: Als het serieus is
Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2009, 06:43   #11
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om woorden, maar om economische structuren. De extreme armoede in de huidige wereld is een gevolg van de extreme rijkdom van anderen. Daarom dat ik je al een paar keer vriendelijk aangeraden heb om te studeren, om een goed basisboek economie te zoeken en je die theorie eerst eigen te maken voor je allerlei beweringen doet die ofwel geen betekenis hebben ofwel fout zijn.
Laat ons even de uitkomst van je berekening afwachten, als je hiermee akkoord bent. Alvast kan ik je meegeven dat er verschillende percepties bestaan over rijkdom en armoede. Rijkdom in de breedte is niet hetzelfde als rijkdom in de diepte, interactioneel hebben ze een invloed op elkaar waarbij het continue zoeken, vrijwaren of realiseren van het evenwicht de oefening uitmaakt, zo ook besloten in wat we economie willen noemen. Zoals steeds kan er iets misgaan in dit proces door geen rekening te houden met wat we de combinatie van de horizontale (breedte) en verticale (diepte) groei kunnen noemen. Dat wat je, gezien je repliek, zelf ambieert, naar mijn perceptie. Iets dat vandaag schijnbaar geen betekenis heeft, kan morgen begrepen worden en plots bijzonder waardevol zijn. Dit laatste zou betekenen dat 'diepte' wel (h)erkend wordt. Voor later.
MIS is offline   Met citaat antwoorden