Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2009, 15:31   #158
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Ik Steun 1 punt van de Baarle Werkgroep niet volledig en 1 punt totaal niet.

punt 7: Een confederale staatsstructuur is de beste vorm om de verscheidenheid van de Lage Landen te respecteren en te ontwikkelen.

Op korte termijn ben ik het daar mee eens, maar uiteindelijk moeten we doorgroeien naar een unitaire staat, omdat unitaire staten verreweg het sterkst zijn.

punt 10: De niet-Nederlandstalige gewesten van de Lage Landen, zoals Wallonië, Luxemburg en de Duitstalige Gemeenschap van België, horen thuis in een Confederatie der Lage Landen indien zij dat wensen.

Hier ben ik volledig mee oneens. Belgie functioneert juist niet, omdat Belgie geen natiestaat is, maar een staat waar 3 volkeren leven. Een Beneluxstaat zal tevens een niet-natiestaat zijn, waardoor er voortdurend conflicten kunnen zijn. Bovendien is Wallonie al veel meer op Frankrijk gericht, Luxemburg een schatrijke souvereine staat en de Oost-kantons tevens meer gericht op Luxemburg en dus zullen die gebieden nooit deel willen gaan uitmaken van een staat waar 83% van de inwoners Nederlandstalig zal zijn.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 19 juni 2009 om 15:32.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden