Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2009, 18:50   #456
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
ik vind dat zoiets eigenlijk wel zou moeten en wel om de volgende reden: moslims profileren zich als één groep. is het dan niet de verantwoordelijkheid van de groep ervoor te zorgen dat ALLE leden van de groep als gelijken beschouwd worden?

hoezeer is het een eigen keuze wanneer de druk van de "groep" zo groot is? ik ken persoonlijk moslimvrouwen die hun hoofddoek zijn beginnen dragen nadat hun vriendinnen (ja, hun vriendinnen) begonnen te klagen over hun gedrag dat blijkbaar allesbehalve aanvaardbaar was voor een moslim....dus wel degelijk onder druk van...en indien u dat passief aanvaardt, werkt u actief mee aan de instandhouding ervan.

neen, ik stap niet op hen af, ik denk gewoon dat het vreselijk moet zijn om bijv. in de zomer zo'n spannend ding op je hoofd te moeten dragen en ik ben ook iemand die het verschrikkelijk vindt dat anno 2009 in een westers land steeds meer en meer vrouwen hoofddoeken moeten dragen om toch maar te vermijden dat ze voor "hoer" uitgemaakt worden.

ik denk niet dat vinden dat man en vrouw gelijk moeten zijn enkel maar een mening is, voor mij is dat een basisrecht en onze wetten steunen mij daarin.

dagelijks kom je wel mensen tegen die er andere meningen op nahouden en waar ik me niet kan in vinden maar die ik wel kan begrijpen; in deze context kan ik dat niet, ik vind niet dat er bij zo'n belangrijke onderwerpen ruimte is voor discussie en daarmee bedoel ik dat over de gelijkheid van man & vrouw niet kan gediscussieerd worden omdat er geen afwijkende mening kan bestaan vermits man en vrouw gelijke rechten moeten hebben

en nu maar hopen dat ik geen typo's gemaakt heb!
"neen, ik stap niet op hen af."

Waarom zou ik dit dan wel moeten doen? Volgens u is dit zelfs mijn plicht .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden