Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Hier wil ik wel eens op ingaan.
In 2006 zat ik op korte tijd met weinig werknemers. Verschillende waren zelfstandig geworden kort op elkaar en een sterfgeval en één die keer op keer geopereerd moest worden.
Daar stond ik dan met een groot klantenbestand en geen werkvolk of te weinig.
|
Tja, waarom zijn ze zelfstandig geworden? Dachten ze ( terecht?) meer te kunnen verdienen? Zoja, waarom maakte je dan geen deal die voor iedereen interessant was? Bv een vennootschap of zo?
Citaat:
Echt waar...ik heb dat gat nooit nog kunnen opvullen want er kwam niemand zich nog presenteren.
|
reden te meer om met je ex werknemers een zakelijke deal af te sluiten.
Citaat:
Uiteindelijk heb ik eind verleden jaar dat bedrijf in vereffening gebracht en dus afgesloten zonder faillissement.
Maar moest ik u het prijskaartje zeggen dat dit mij gekost heeft dan zou het u eventjes duizelen in het hoofd.
|
Kan ik me voorstellen.
Citaat:
Ter vergelijking toen ik in 1990 met dat bedrijf was gestart en een personeelsadvertentie in de krant plaatste had ik binnen 1 week wel 165 sollicitanten over de vloer gehad.
En mijn verhaal is geen uniek verhaal maar stilletjes aan een klassieker in de bedrijvensector aan het worden.
Velen ondergaan dit nu.
|
En U wijt dit alles aan het ontbreken vd stempelcontrole?
Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden lok je bekwame mensen en zijn ze bereid te blijven.
Anders vertrekken ze ( al dan niet als nieuwe zelfstandige)
Citaat:
Of waar dacht u dat het woord "knelpunten beroepen " vandaan kwam toch?
Dat zijn geen beroepen die knellen op uw edele delen hoor.
|
Dat zijn doorgaans ook geen beroepen die zomaar door de eerste de beste dopper kunnen ingevuld worden. Meestal komt daar nogal wat vakkennis bij kijken.
De reden waarom deze specifieke beroepen als knelpuntberoep worden beschouwd is dat ze maatschappelijk ( lees financieel) ondergewaardeerd worden waardoor ze niet goed in de markt liggen bij startende werknemers.
Citaat:
En qua loon had ieder die bij mij werkte zo ongeveer tussen de 2000 �* 2500 euro "netto" per maand mee naar huis.
+ dikwijls een auto, een gsm, kledij en eten betaald.
Zelfs universitairen halen dit soms niet eens in hun eerste jaren.
|
Dat is idd een mooi loon.
Maarja, als ze zich kunnen verbeteren als zelfstandige ....