Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde
Ik heb ze nog niet zien voorkomen bij de familie die zich in België Koninklijk mag noemen.
Wel integendeel ; meestal is het nipt doorkomen van de lagere school er al iets wat niet kan zonder dat de school gratis de noodzakelijke puntjes bijpast.
Overigens, en meer algemeen : degenen die hier het op het forum het meest de adel ophemelen, kennen er duidelijk veruit het minst van. Als je een voorbeeld van "adel" wil geven, is de Belgische koninklijke familie daar zowat het minst geschikt voor.
|

Tja, ik was met dit topic nooit over de gewone adel onder de Koninklijke Familie begonnen, dat hebben jullie gedaan. Als ik het heb over de adel, dan heb ik het over de gewone adel, en als ik het heb over de Koninklijke Familie, dan heb ik het uitzonderlijk over de Koninklijke Familie.
Trouwens, zelf begin ik nooit over het onderwerp de adel, maar het zijn de anderen die dat onderwerp er vaak bijsleuren. Waarom, dat weet ik ook niet.
In dit topic had ik het over enkele leden van de Koninklijke Familie. Ik had het over een feit waar ik nogal over tilde, maar ik maakte er geen drama van. Het is jullie die er een drama van maakten.
En ik maakte al helemaal geen klassenonderscheid, maar het is jullie die me dat in de mond legden. Zoek hier maar in dit topic, één zin uit waar ik laagdunkend over de mevrouw de bijzitter schrijf.
Ik verfoeide haar manier van doen, maar daarom verfoeide ik haar als persoon nog niet. Jullie legden me dat in de mond.

Ik besef maar al te goed dat zij een zeer lieve warme en aangename persoonlijkheid kan zijn, of ook niet. Maar daar ging het niet om. Het ging niet over haar persoonlijkheid maar enkel over die ene zin die zij heeft geuit tegen de Hertogin van Brabant, over de Hertog van Brabant.
Citaat:
|
Het is echt niet toevallig dat degenen die vanwege hun afkomst tot de echte adel behoren, en die - geloof mij - niet met hun titels te koop lopen, de "de Belgiques" in het register der opgeblazen achterlijke oenen klasseren.
|
Het is
helemaal ongepast dat jij spreekt in naam van 20000 mensen.
UIteraard zullen er zijn die niet hoog oplopen met Zijne Koninklijke Hoogheid Prince Philippe, maar er zullen er evenwel zijn die wèl hoog met Hem oplopen.
Ikzelf sta ook sceptisch en enigzinds kritisch tegenover de Hertog van Brabant, maar toch respecteer ik Hem.
Waarom? Omdat Hij de Kroonprins is.