Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2003, 21:31   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pirenne
En u hebt inderdaad niet beweerd dat volksnationalisme op afkomst gebaseerd is. Maar bent u diegene die bepaald wat volksnationalisme is? Is iets pas geldig en waarachtig als het door u is uitgesproken? Bent u degene die definties verzint en ze daarna in de Van Daele plaatst?
Als u volksnationalisme verdedigt, dan verdedigt u elk aspect, en niet zomaar alleen wat u daarin aanstaat. U denkt dat u de waarheid in pacht heeft, wat niet zo is.
Al uw vragen zijn niet over het onderwerp, maar gericht aan (of eerder: tegen) een persoon.

Ik bepaal inderdaad niet wat volksnationalisme is. Dat kunt u wel vinden in de geschriften van bijvoorbeeld de gebroeders Grimm, die veel meer hebben gedaan dan alleen maar sprookjes optekenen.

En ik ben de paus niet, dus eis ik de onfeilbaarheid niet voor me op. En neen, ik verzin geen definitie. Het is trouwens "Van Dale" en niet "Van Daele".

Mocht u erin slagen me één basiswerk te geven over volksnationalisme waar datgene wat ik tot nu toe heb geschreven ontkent of ontkracht worden dan wil ik dat bijzonder graag van u vernemen. Ik kan u verzekeren dat ik het werk onmiddellijk aankoop en grondig doorneem. Aan u het woord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden