Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2009, 17:00   #105
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

[quote=Sjaax;4184194]In mijn analyse ging ik ervan uit dat ondanks wat gesjoemel de uitslag vrij duidelijk in het voordeel van Ahmadinejad is. Maar ik krijg redenen om aan die uitslag te twijfelen. Ondertussen circuleert er een handgeschreven brief waarin de echte uitslag zou staan. Die zou Ahmedinejad op de derde plek zetten, met maar vijf miljoen stemmen.

Deze verkiezingen zijn grotesk.

Selon ces résultats, le président aurait terminé seulement en 3e place lors des élections avec 5,77 millions de voix sur un total de 42 millions. Le grand vainqueur serait Moussavi avec quelque 19 millions de voix. Il devancerait Mehdi Karoubi (13,38 millions) et Mohsen Rezaï (3,74 millions). Ces chiffres confirment ceux que Marjane Satrapi, une auteur iranienne de BD, a communiqués en début de semaine. Cela signifie qu'Ahmadinejad n'aurait obtenu que 12 % des voix au lieu de 62 %.
Il existe encore une série d'anecdotes qui laissent songeur sur le bon déroulement du scrutin et du dépouillement des voix. Par exemple, �* Aligoodarz, ville natale de Karoubi. Alors qu'il y est extrêmement populaire, il n'a obtenu... qu'une seule voix sur un total de 90.000 habitants.

Dit zijn cijfers gelekt door vier ambtenaren van binnenlandse zaken of ze waar zijn is iets anders, in elk geval is het onmogelijk om 42 miljoen stemmen manueel te tellen in 1 uur.
Gans deze verkiezing zit vol absurditeiten, dit wordt nu een strijd aan de top
het gaat al lang niet meer om Ahmadinejad maar om de positie van Ali Khamenei.