Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik verwacht wel een bloedbad, want Achmedinejad en zijn Tulban-leiders zien de brui al hangen, en hebben absoluut geen intentie om te moeten vertrekken vanwege de wil van het Iraanse volk.
|
Gisteren in Terzake een journalist die net terug is uit Iran, volgens hem willen die protesterende jongeren helemaal het einde niet van het huidige regime, noch het einde van het Khamenei-bewind, het enige wat zij willen zou bescheiden verandering binnen het huidige systeem zijn.
Nu ja, er zijn nog revoluties en omwentelingen geweest waar de actievoerders eerst verandering binnen het bestaande systeem wilden en waar uiteindelijk het hele systeem afgeschaft en vervangen werd, maar dit kwalificeert toch niet echt als een revolutie. 
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Laatst gewijzigd door Geert C : 20 juni 2009 om 19:26.
|