Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2009, 19:15   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Voorbeeld-achtige klasse-justisie: aanvaller Termont in 't gevang

Ja lees het zelf in de gazet hé:

link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090621_011

Wat gebeurde er? Iemand reed wat te rap met zijn brommerke, volgens burgemeester Termont, midden in een wijkfeest. De dronkelap was daarmee niet akkoord en hij schopte de burgemeester tegen zijn auto, en daarna gaf hij nog een vuistslag door het open raam.

Gevolg: aangehouden. De onderzoeksrechter bevestigde de aanhouding. De relschopper moet nu binnen de 5 dagen voor de raadkamer komen, waar men dan verder beslist.

Eigenlijk is dit klassejustisie. Want ik denk niet dat zo'n redelijk banaal feit onder gewone mensen hetzelfde gevolg zou kennen.

Toch ben ik akkoord met zo'n aanhouding. Een mens moet zijn vuisten thuislaten.
Hopelijk worden in het vervolg alle agressievelingen op die manier aangepakt.
(en dat weet ik goed genoeg dat het niet altijd duidelijk is wie de agressor is .. )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden