Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik haal het volgende uit dat artikel.
Komt dit door het feit dat Wallonië en Brussel een hoger aantal ambtenaren hebben (relatief het hoogste van Europa BTW) of dat Wallonië minder gepensioneerden heeft dan Vlaanderen?
Iemand?
|
Ik denk gewoon dat die statistiek zich baseert op de 'privé pensioenen' en niet de overheidspensioenen. Want als 30% werkt bij de overheid, hebben die een uitgesteld loon en geen pensioen. En als al wie bij de overheid werkt 70-80% van zijn loon haalt, heeft ieder ambtenaar een pensioen die dik boven de 1000euro bolt
Als je daar wat wiskunde mee doet, zou het gemiddelde pensioen ongeveerd dit moeten zijn..
1700 * 0.3 + 1000 * .7 = 1210
Ik denk ook dat die statistiek geen rekening houdt met uw 'privé gespaard' pensioen. Daar waar andere landen dit wel in één bedrag samenvatten, hebben hier natuurlijk in belgie weer geen gegevens dankzij onze efficientie overheid.
Ik denk dan verder dat het verschil vlaanderen/wallonie moet verklaard worden met verschil in carriere. Als je 30jaar privé en 10jaar bij de overheid werkt ? Of als je 20 jaar als zelfstandige en 20jaar als bediende werkt, heeft dat ook impact op de statistieken..
D