[quote=Fieseler;4188195]
Citaat:
Ik denk dat in de studie deze verschillen zeker zijn uitgevlakt en voor ieder land/regio gelijk zijn.
Volgens mij is in de studie persioen gelijk aan pensioen.
Dus toch het feit dat in Wallonië relatief veel meer ambtenaren zijn.
Ik vrees dat er dus ook hier sprake is van een transfert van Vlaanderen naar Wallonië met als gevolg een enorm aantal gepesioneerden onder de armoedegrens in Vlaanderen.
ps: niet dat ik maar enig medelijden heb voor Vlaanderen vermits de Vlamingen dat allemaal prima vinden..
|
Nee ik denk het echt niet. Ik denk dat die studie het aanvullend en gewoon pensioen in rekening brengt. IK denk dat die berekening niet kijkt naar de gezinssamenstelling op dat moment. Dat ze dus gewoon kijkt naar de bedragen die betaald worden. Ik denk dus niet dat er van uitvlakking sprake is.
Ze spreken inderdaad over 30% vlamingen 22% Belgie, dus wil dit zeggen
een beetje wiskunde
30% *.6 + x% *0.4 = 22%
leert dus dat wallonie brussel maar 10% onder de armoede grens zit.
Dus de paradox is dat de Vlaming meer werkt, en dat het hem minder rijkdom bijbrengt. Volgens mij is het een gevolg van gezinssamenstelling, en sociale optimalisaties die gebeuren in wallonie, alles om steun te trekken optimaliseren
De vlaming optimaliseert zijn belastingen en zijn carriere , de waal zijn sociale zekerheidscarriere.