Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2009, 19:21   #114
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Het is daarom ook dat ik in discussie over het geloof het enkel heb over het geloven in bovennatuurlijke zaken. Ik ben me er volledig van bewust dat er evenveel diversiteit is onder gelovigen dan onder atheïsten. Maar ik verdedigde me enkel tegen een onredelijke aanval van iemand die gewoon alle atheïsten op een hoop smijt om ons zo de misdaden van Hitler te verwijten.
Als sommige gelovigen beginnen over de ondoorgrondelijkheid van gods wegen bedoelen ze eigenlijk te zeggen dat ze het ook niet weten.
Een semantisch trucje, meer is het niet. Beter nog, ze beginnen vaak inconsistente onzin uit te kramen. Onbevattelijke wartaal die je normaal enkel in gekkenhuizen hoort.
Verder is mijn ervaring met sommige gelovigen dat je net zo goed tegen een boom kunt gaan aanlullen, even zinvol. Deze mensen w�*llen geloven in mysteries, koste wat het koste.
Heel uitputtend. Je dweilt met zulke mensen hun argumenten de vloer aan en 5 minuten later zie je ze in een ander topic (of wat dan ook) weer exact dezelfde absurde stellingen herhalen.
Verder vereisen ze van je dat je de evolutie leer tot in de kleinste details uitlegd en kunt bewijzen terwijl ze er zelf vanuit gaan dat hun eigen bizarre verzinsels géén enkele bewijsvoering nodig hebben. Keer op keer wordt ons de bewijsvoering in de schoenen geschoven. Het zit echter zo, voor de evolutietheorie is er een overstelpende hoeveelheid bewijs en het leidt tot praktische resultaten zoals genetica.
Voor een opperwezen is er géén enkel bewijs en het is aan de gelovigen om verifieerbaar en reproduceerbaar bewijs te leveren. En wel in tenminste dezelfde hoeveelheid als de evolutietheorie ter beschikking staat.

Zo, dat lucht op.