Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar
Jongens toch, heeft die daar geen belang bij? Denk toch eens twee seconden na...
N-VA en CD&V hebben geen afspraken over het cordon, maar laat het duidelijk zijn dat geen van beide partners op dit ogenblik veel zin heeft om met het Blok te gaan besturen. Daarover zijn ze het wel eens en daarnaar verwijst Vervotte.
|
Ik zie nog altijd niet in welk belang Vervotte daarbij heeft om het dan zo te laten 'uitschijnen' als het niet zo is. Stemmenwinst? Ik denk niet dat de N-VA of CD&V stemmen gaat winnen door uitdrukkelijk te zegggen voorstanders van het CS te zijn. Eerder omgekeerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar
Blij dat je toegeeft dat het Blok ook uitverkoop zou kunnen houden in het zicht van de macht. Maar ik denk dat de stelling van De Wever net is dat dat erg vreemd is voor een partij die opgericht is tegen zo'n uitverkoop en altijd heeft gezworen het zelf nooit te doen. Was dit nu geen partij anders dan al de andere? Het is inderdaad opmerkelijk hoe machtsgeil het Blok zich gedraagt en hoeveel ze daar nu al voor opofferen.
|
Weerom ik geeft toe dat er een kans bestaat dat het fout gaat. Waar jij en Dewever het vandaan halen om te zeggen dat 'aangezien die kans bestaat
is het al zeker dat het VB een partij is zoals alle anderen' ontgaat me echter volledig en lijkt me ook nogal essentieel in heel zijn betoog.
Ik kan dus niet anders zeggen dan dat het om een persoonlijke hypothese gaat die wordt afgespiegeld als een zekerheid. Dat is bepaald geen wiskundige bewijsvoering om het zo te zeggen en dus weinig overtuigend.