Discussie: Brussel
Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2009, 22:08   #454
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het lijkt mij dat gemeenteraadsvergaderingen uitsluitend in het Nederlands gehouden dienen te worden, zodat eenieder die in die gemeente woont die kan begrijpen. Openbaar Bestuur heeft die plicht. Die plicht dat het proces rond politieke beslissingen ook door de lokale bevolking kan worden begrepen, en door de Japanner die in die gemeente is gaan wonen en zich het Nederlands heeft eigen gemaakt. En de Afrikaan die zich heeft aangepast. Dat zult u toch wel met me eens zijn. U doet toch niet voorkomen dat het voeren van een gemeenteraadsvergadering in een andere dan de wettelijke en lokale taal acceptabel is?

het is niet zo netjes Xenofobe partijen als FDF en UF te vergelijken met geheel Vlaanderen. Het is mij inmiddels wel duidelijk waar het xenofobisme of racisme zit. En Vlaanderen, zij het niet geheel verschoond, moet daarin wel degelijk haar meerdere erkennen in Brussel.
- Grondwettelijke Hof 10 maart 1998 : geduerende gemeenteraadsvergaderingen kunnen de 2 talen gebruikt worden.
- Jan Velaers, UIA, Professor constitutioneel recht : de 2 talen kunnen gebruikt worden.
- Vaste Commissie voor Taaltoezicht : gebruik van het Frans is niet verboden.

Iemand die pleit voor het gebruik van een 2de taal vind ik niet xenofobe ... Iemand die pleit voor het exclusief gebruik van een taal vind ik wel xenofobe.
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden