Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Beste mede-debatters,
Als democraat stoor ik mij aan de aanstelling van de commissieleden. Ik vraag dan ook vriendelijk om dit te wijzigen. ( best d.m.v. een referendum ) Want tenslotte vind ik dat IEDEREEN moet kunnen meepraten over het voorstel. De commissie moet uit een onbeperkt aantal personen komen. En elke commissie wordt voorgezeten door een van de 2 ombudsmannen of desnoods ( indien hoognodig ) een nieuw verkozen comissievoorzitter. Die commissie beraadslaagt en debatteert. De commissievoorzitter kijkt toe in het topic dat er sereuis wordt gepraat, maar pleegt ook geen cencuur op meningen ( maar dat verwacht ik niet van deze 2 ombudsmannen )
Op het einde stelt de commissievoorzitter een voorstel op ( waarvan hij denkt dat dat het zal halen, niet waar hij zelf achter staat! ) en dan kan het democratisch gestemt worden.
|
De commissieleden zijn democratisch verkozen of aangeduid.
De ervaring leert ons dat de kwaliteit van de discussies daalt als er teveel volk aan meedoet.
Wil je meedoen aan de discussie, maak dit dan kenbaar aan de moderatoren, maar ik denk dat het verstandig is te verkomen dat zomaar iedereen in die topic kan zeveren.
Normaal moet er overigens gestemd worden blijkbaar tot het oprichten van een commissie maar gezien de algemene consensus over de forumoscars hebben we die procedure overgeslagen.