vrede,
ze zeggen dat onkruid niet vergaat. dat klopt niet. onkruid kan bestreden worden. het is wel zo dat onkruid altijd terugkomt.
er bestaat in de verenigde staten niet alleen een beweging van zogenaamde ex-gays (holebi's die na een of andere pseudopsychotherapie erin geslaagd zijn zichzelf wijs te maken dat ze eigenlijk niet zijn wie ze zijn) de zogenaamde therapieën die binnen die beweging worden aangeboden zijn een mengsel van obscurantisme, kwakzalverij en marteltechnieken. de stichters van deze beweging zijn misdadigers in mijn ogen.
sinds een paar jaar bestaat er ook een beweging van ex-ex-gays. mensen die een heteroficatietherapie ondergingen en na heel wat psychische problemen de ex-gay beweging de rug toe gekeerd hebben om eindelijk hun eigen (homoseksuele) identiteit op te bouwen.
een detail dat ik persoonlijk interessant vind is dat veel ex-ex-gays die ik persoonlijk ken diep gelovig zijn. hun slechte ervaring met de ex-gay beweging heeft hen niet afkerig gemaakt van religie, wel van fundamentalisme en van het puriteinse conservatisme dat veel amerikaanse kerken in zijn ban houdt.
vrede,
redwasp