Discussie: Als het serieus is
Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2009, 09:40   #76
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Moge je begrijpelijke perceptie zijn, het zou dan ook fair zijn om de doelstelling van de oefening te herinneren waardoor niet onmiddellijk de oefening zelf versmacht wordt.
dit is geen kwestie van perceptie. zoals ik hierboven al aanhaalde ben je gewoon doof voor iedereen die je vriendelijk uitlegt dat wat jij een 'oefening' noemt, niets met de realiteit te maken heeft en daardoor ook niets over die realiteit kan zeggen. jouw zogenaamde oefening is irrelevant voor iedereen die iets van economie wil snappen. gelijk hoe vaak jij nu nog beweert dat dit met perceptie te maken heeft, dat maakt de oefening op zich niet minder irrelevant.

Citaat:
De vraag was en is realistisch waarbij een deel van een proces werd afgezonderd, dat is alles.
elk deel van het proces dat jouw conclusie in de weg staat werd et afgezonderd. hierdoor kreef je een model dat geen beschrijving, zelfs geen karikatuur is van het eigenlijke productieproces, maar een sprookje dat niet de minste relatie heeft met de werkelijkheid.

ja ik heb dit al verschillende keren gezegd en herhaald, ik ben niet de enige in deze draad. ik blijf het herhalen aangezien het henige zinnige is wat er over jouw zogenaamde oefening te zeggen valt.

Citaat:
Net hierom zouden we een en ander in consensus aanvaarden.
verander 'zouden we' als het kan in 'zou ik'. wij andere kinderen spelen namelijk niet mee met jouw spelletje.

Citaat:
Het bereiken van een dergelijke consensus (of ‘vrede’ als je wil)
jij slaat echt alles door mekaar. ik vind het een beetje gevaarlijk om dit hier te zeggen, het is ook niet als belediging bedoeld, maar ben jij helemaal zeker dat jouw drang ieder mogelijk verband te interpreteren als een werkelijk verband niet pathologisch is?

Citaat:
Als het allemaal niets uitmaakt, kunnen we het voorstel dan ook (zij het tijdelijk) aannemen in functie van de oefening ?
jij kunt doen wat je wil, maar noem het 'ik' in plaats van 'we', zoals ik al zei speel jij dit spelletje alleen.

Citaat:
De doelstelling van de oefening werd eerder al eens meegegeven.
o ja? ik herinner me alleen dat je hierboven schreef dat het vervolg van de oefening 'nog beter' zou zijn. over een doel schreef je niets. overigens interesseert dat zogenaamde doel van die zogenaamde oefening hoegenaamd niemand.

Citaat:
Heb me inmiddels al een beetje aangepast, ik vond 2,13 sec of 1 dag heel fantasierijk maar wel onrealistisch gevonden en daarom dat ik een ander voorstel heb gedaan op basis van de data die je me hebt aangereikt, waarvoor nogmaals m’n oprechte dank.
ik heb hierboven heel veel pogingen gedaan om aan te tonen dat om het even welk antwoord op niets dan fantasie berust. het is niet alleen het antwoord '2,13 sec' of '1dag' dat onrealistisch is. het is jouw oefening zelf die niets met de realiteit te maken heeft.

Citaat:
Inderdaad, dat is onderwerp van onze studie.
vervang 'onze' door 'mijn' en 'studie' door 'fantasme'.

Citaat:
Hoe kunnen mensen zeggen iets van economie te kennen, vervolgens een monetaire crisis veroorzaken maar toch blijven zeggen dat ze iets van economie begrijpen.
als ik een heel complexe en levensbedreigende ziekte heb, dan zoek ik een bekwame arts. de kans is niet onbestaande dat deze bij de behandeling een kleine of grotere fout maakt, zelfs de beste arts is een mens. stel dat de behandeling minder goed aanpakt, dan ga ik toch ook niet bij een homeopaat of een reiki-bepotelaar te rade.

wetenschappers kunnen fouten maken. pseudo-wetenschappers (en wat jij hier doet verschilt daar niet van) kunnen niets anders dan fouten maken.

vrede,

redwasp