Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2009, 15:28   #86
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
*Wappert vod, vanuit de derde stad van Brabant nog wel*

Op zich een grappig idee natuurlijk, een onafhankelijk Brabant, maar waarom zouden we? Ik bedoel, ik heb dan opeens veel meer familie in het buitenland. Ja, van Balkenende ben ik af, maar daar komt echt wel weer een andere slechte politicus voor in de plaats. De landelijke radio- en TV-zenders worden weer een stapje onprofessioneler, de sportcompetities minder interessant en de veelzijdigheid aan opleidingen kleiner. Dat bier kan ik nu ook al importeren, die steden kan ik al heen, en ja, het zou leuker zijn als het allemaal in een land lag, maar dan is onafhankelijkheid niet de eerste optie waar ik aan zou denken.
Het is ook een oplossing om zowel van dat gezever van Vlamingen en Walen af te komen, "Vlaanderen" is voor een groot deel Brabant en de Walen kunnen de pot op met hun annexatie van Brussel, als een prachtkans de gehele EU machine Brussel uit te bonjouren.

En voor "Den Haag" is het op zijn minst een klap in het gezicht wanneer de EU om zeep wordt geholpen.

Tevens denk ik niet dat Brabant gesloten grenzen zal aanhouden. Aan tol valt meer te verdienen. Wel denk ik dat de Nederlandse volkeren langs de natuurlijke grenzen hun grenzen mogen stellen, maar tevens intensief dienen samen te werken. Een nieuwe Statenbond. Dan kunnen we zonder EU.

En in historisch perspectief heeft Brabant vaker deze rol gespeeld.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden