@Dinges
Ik heb zeker niet de bedoeling selectief te zijn. Het is nu eenmaal Steve Stevaert die duidelijk heeft gesteld dat hij de uitspraak van de kiezer niet zal respecteren.
Ik verwerp in deze ook de uitspraken van Yves Leterme die het omgekeerde wil doen, namelijk inbreken in de federale regering als hij succes heeft in de regionale verkiezingen.
Er lijkt mij echter wel een fundamenteel verschil te bestaan tussen beiden: Leterme heeft zijn mandaat opgenomen, Stevaert niet.
Maar als Leterme verklaart dat hij zijn mandaat dat hij één jaar geleden kreeg zal opzij zetten voor een mandaat dat hij nu solliciteert, dan zal ik hem, na de verkiezingen even hard aanpakken als Stevaert nu.
Stevaert speelt echter een persoonlijk spelletje, in die zin, dat hij duidelijk kandidaat is voor de regionale regering en dat hij de uitspraak van de kiezer van 2003 naast zich neerlegt om zijn eigen ambities te verwezenlijken.