Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2009, 21:55   #91
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Ik (als VB-stemmer) stel mij toch vragen bij de richting die het N-SA met de (Vlaams-)nationalistische partijpolitiek wil opgaan.

Ik kende deze organisatie nog niet, maar uit hun brief aan het VB en hun website kan ik opmaken dat:

Het N-SA wil dat het VB "afstand neemt van het pure anti-islamdiscours". Zij zitten niet zozeer in met de islamisering en richten hun pijlen voornamelijk op de globalisering. Ze ergeren zich bij wijze van spreken meer aan een MacDonalds dan aan een moskee. (Trouwens, een consequente N-SA'er zou ook geen TV's van een Japans merk of auto's van Duitse of Italiaanse makelij mogen hebben, want dat zijn (net zoals de Macdonalds) evenzeer buitenlandse producten die dankzij de systematiek van de globalisering ons bereiken). Ze gaan voorbij aan het feit dat die MacDonalds Vlamingen tewerk stelt en ten dienste staat van Vlamingen terwijl moskeeën de Vlaamse belastingbetaler geld kosten en bovendien ten dienste staan van de moslims (die weigeren te aanvaarden dat Europa geen islam-continent is). Om nog maar te zwijgen over de anti-westerse retoriek die door ons belastingsgeld gesponsorde imams verkopen. Blijkbaar heeft het N-SA geen problemen met de anti-westerse Islam. Zij uiten sympathie voor islam-terroristen als de Hamas. (Liever anti-westerse islamieten steunen dan Joden, want dat mocht niet van den Dolf = achterliggende reden?)

Ik geef toe dat het VB soms wat te ver gaat in hun toenaderingen tot de Joodse gemeenschap. Ik denk hierbij aan het goedkeuren van de negationismewet...

Het is niet meer dan logisch dat het VB wat betreft hun vreemdelingendiscours zich vooral richt op de Islam (net zoals nationalistische partijen in het buitenland trouwens, zoals de FPÖ of de PVV). Ten eerste omdat islamieten in grotere getalen in Vlaanderen aanwezig zijn dan veel andere vreemdelingengroepen en ten tweede omdat geen enkele andere categorie van vreemdelingen zich zo sterk afzet tegen Westerse waarden als de gelijkheid van man en vrouw, de scheiding tussen kerk en staat en vooral de vrijheid van meningsuiting. Geen enkele andere groep vreemdelingen oefent een dergelijke druk uit op onze samenleving: men eist aparte zwemuren voor moslima's, men wil overal en altijd de hoofddoek kunnen dragen, ... . Daar komt nog eens bij dat ongeveer alle terroristische aanslagen op het Westen van Islamieten uitgaan.

Daarnaast is het N-SA van mening dat het Forza Flandria-idee niet in praktijk mag worden gebracht omwille van de sociaal-economische koers van VLOTT, LDD en N-VA. Dat deze partijen net zoals het VB een onafhankelijk Vlaanderen nastreven of het op zijn minst niet uitsluiten is van geen tel. Aan de groeiende roep om Vlaamse zelfstandigheid bij de Vlaamse publieke opinie zou geen gehoor mogen worden gegeven door een samenwerking met deze partijen omdat zij een economische koers varen die het N-SA niet aanstaat. Dit geeft goed weer wat het N-SA het belangrijkst vindt. Het valt trouwens op dat de website van het N-SA opvallend weinig aandacht besteed aan communautaire thema's, zeker in vergelijking met het sociaal-economische. Hoewel ik toegeef dat de kans dat er morgen een Forza Flandria-regering komt gering is, zou het een gemiste kans zijn voor de Vlaamse zaak om Forza Flandria, wanneer (electoraal) de mogelijkheid zich zou voordoen, niet in praktijk te brengen. Economische standpunten moeten dan maar verzoend worden, dat is dan niet het belangrijkste.

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 28 juni 2009 om 21:56.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden