Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2009, 22:12   #2
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik ga nu iets schrijven wat als controversieel opgevat kan worden. Ik hoop dat niemand er aanstoot op neemt.

Mijn stelling is het volgende:

In gebieden met strenge winters ontwikkelt de mens zich anders dan in gebieden zonder winters of in gebieden met zachte winters.

Ik beargumenteer dit als volgt.

In gebieden met strenge winters moeten mensen hard werken in de zomer en genoeg verzamelen om de winter door te komen. Zo moet hij voldoende gewassen verzamelen en oppotten zodat hij die in de winter kan opeten. Bovendien moet hij ook genoeg veevoer verzamelen voor zijn vee. Bovendien moet hij genoeg hout verzamelen om zijn huis in de winter te kunnen verwarmen. Kortom, je moet hard werken en slim met je geld/goederen omgaan. Mensen die in de zomer al hun geld/goederen verbrasten of mensen die lui waren hadden een veel kleinere overlevingskans in de winter. Ze werden weggeselecteerd.

In tropische gebieden is het altijd zomer. De gewassen groeien er het hele jaar door. Als je niks oppot verga je niet van de honger. Zijn schapen kunnen het gehele jaar door gras eten.

Er schuilt totaal geen rassenhaat in mij. Dit onderwerp is veel te interessant voor mij om het links te laten liggen. Ik denk graag over zulke onderwerpen na. Wat vinden jullie hiervan? Zijn `jullie het hiermee eens? Ben ik de eerste die dit bedenkt?
Hoe komt het dan dat ze in Afrika honger lijden?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden