Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2009, 15:27   #1641
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En ze zijn beter geintegreerd.
Volgens wie? Polen bijvoorbeeld zijn ook heel religieus maar ja die zijn katholieken.

Citaat:
En ook dat vind ik niet kunnen. Maar feit blijft dat men probeerde om de racismekaart te trekken. Met het oog op vrijheid van meningsuiting moet dat kunnen, maar ik vind het maar een bedenkelijke praktijk.
Wie probeert hier racisme van te maken? Sommige leerlingen opperden dat het discriminatie was omdat enkel zij geviseerd werden wat eigenlijk gewoon correct is.

Ik vind dat het geen discriminatie is, en ik zie ook amper iemand dat zeggen.

Citaat:
Neen, dat is niet alles. Ik had er nog zaken bijgezet, o.a. over ghetto's.
Dus men mag niet bij elkaar wonen , men moet gespreid wonen? Geld dat dan ook niet voor autochtonen? Moeten die dan niet in molenbeek ed gaan wonen? Of zijn de plichten enkel voor de migranten?

Citaat:
En dan? Ik dacht dat het ging om de zogezegde "eigenheid" van de persoon, dan maakt het niet uit of het al dan niet godsdienstig geinspireerd is. Feit blijft ook nog dat een adoptie bvb van een heel andere grootorde is.
Neem dan huwelijk, lijkt me even "symbolisch" en religie neemt nog steeds een aparte plaats in in onze maatschappij, die anders is dan mode.

Citaat:
Ik heb zelfs nog een klasgenoot geweten die werd gestraft wegens op blote voeten naar school (schoenen waren kapot gegaan tijdens de middag).
En? Het gaat hier over die school in antwerpen nu, niet god weet welke school decenia geleden. Bepaalde eigenheid via modeverschijnselen mag wel, terwijl die via religie niet mogen.

Citaat:
Neen, er is gewoon een gigantisch verschil tussen hun eigenheid en een deel van hun eigenheid. Het is niet omdat ze niet met hoofddoek naar school mogen dat hun "eigenheid verboden wordt" (sic). Je kan iemand's eigenheid slechts afnemen door alles af te nemen wat tot die eigenheid behoort. Dit is maar een klein aspect. Ze zijn niet minder moslim omdat ze die doek moeten afnemen.
Voor jou is dat maar een klein aspect, voor hen niet, als ik hun commentaar goed hoor is voor sommigen dat een heel groot deel van hun eigenheid. Met dit dus af te nemen neem je hen een groot deel van hun eigenheid af.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden