Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2009, 15:35   #20
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Is dit echt?
ja, hij is nogal actief binnen de NVA. ik had beloofd mee te gaan flyeren als hij daarna eens naar een 1 mei feest van de PVDA zou meegaan. dat is er dan weer niet van gekomen.

ik vond het wel een beetje een zielige bedoening daar aan de ijzertoren. ik kende de ijzerbedevaart voordien alleen uit de jaren vijftiger foto's die mijn buurvrouwen (zwart tijdens de oorlog, maar als mijn grootvader het niet zag, ging ik er toch naartoe) te pas en te onpas bovenhaalden. ik verwachtte dus een immens spektakel met duizenden schone kortgebroekte blonde vlaamsche knapen (allen 'tijl' of 'hannes' genaamd) die al vendelzwaaiend een hele menigte in de hogere sferen van de mystieke liefde voor ons vlaamsche bloed en onze vlaamsche bodem...

maar niets van dat alles. geen kortgebroekte tijlen en hannesen, maar gewoon veel oud volk dat plichtsgetrouw jaarlijks naar daar trekt om er de eucharistie mee te maken en daarna naar de barbecue te gaan en een ongepelde petat met wat dood beest erbij gaan eten. ik had spontaan een beetje medelijden met het hele gedoe.

vrede,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 1 juli 2009 om 15:38.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden