Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
8. Conclusies voor België.
a. Onze loonkosten en de sociale zekerheid die erdoor betaald wordt komen steeds zwaarder onder druk te staan:
b. Belgen uit de lagere loonklasse komen steeds moeilijker aan de bak, waardoor die druk nog toeneemt;
c. Het stelsel van het brugpensioen kan steeds moeilijker overeind blijven;
d. De werklozensteun ? In Frankrijk en Duitsland is die al beperkt in de tijd !
e. Het banenscheppen in de sociale sector, de oplossing van dit maandblad van de allochtonie (neologisme) kan niet eindeloos blijven doorgaan.
f. Finaal : kniel en zeg na : Wees gegroet Maria, ....
|
Inderdaad, ik verwacht dat in de zeer nabije toekomst ons hele sociale zekerheid op de helling komt te staan. Sinds de Berlijnse muur is gevallen staat alles op zijn kop. Ik vind dat positief, maar het zal ons wereldbeeld en maatschappij zwaar veranderen. Hopelijk zullen we dan weer tijd krijgen ipv te presteren we onze levenskwaliteit weer omhoog kunnen krikken, want die behoort tot de slechtste van de wereld. Geld maakt niet gelukkig en in België leven het grootste percentage ongelukkigen.
|
Wel piano, ik kan u in elk geval zeggen dat mijn geld mij nu al veel gelukkiger maakt als een 2 a 3 tal maanden geleden, ... dat geheel terzijde, ...
In de truckersbranche worden bovenstaande technieken overigens ook veelvuldige toegepast , resultaat aftandse poolse , letse, bulgaarse wrakken op onze autostrades, chaufeurs die hun met moeite kunnen uitdrukken en ondertussen met allerhande producten over de europese wegen hotsen, soms in halve mensonwaardige omstandigheden, om nog maar te zwijgen over de factor veiligheid, ...
Europese firma's rijden steeds vaker met van die oosteuropese chaufeurs in onderaneming, kan allemaal perfect legaal, ...