Los bericht bekijken
Oud 20 april 2004, 13:54   #5
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Inderdaad, ik verwacht dat in de zeer nabije toekomst ons hele sociale zekerheid op de helling komt te staan. Sinds de Berlijnse muur is gevallen staat alles op zijn kop. Ik vind dat positief, maar het zal ons wereldbeeld en maatschappij zwaar veranderen. Hopelijk zullen we dan weer tijd krijgen ipv te presteren we onze levenskwaliteit weer omhoog kunnen krikken, want die behoort tot de slechtste van de wereld. Geld maakt niet gelukkig en in België leven het grootste percentage ongelukkigen.
Idd, the Piano.

ik denk dat men moet gaan beseffen dat er dringend nood is tot inzicht in de economische werkelijkheid waarin Vlaanderen zich bevindt, nu en op korte en lange termijn - regionaal en mondiaal, en welke gevolgen dit zal hebben op onze welvaartstaat.

Het mondiale systeem is kapitalistisch of neo-liberaal. De vraag stelt zich dus hoe wij onze sociale welvaartstaat in stand zullen houden, of met andere woorden hoe wij concurrentieel blijven zowel regionaal als mondiaal (in toenemende mate door de verhoogde mobiliteit).

De mondiale welvaartsherverdeling betekent dat wij in welvaart zullen inboeten. Hoe lossen wij dit op? Hoe beperken wij dit verlies? Wat is onze lange termijnvisie?

bovenop deze economische revolutie, komt de sociale tijdbom van de babyboomers die de sociale uitgaven (en dus ook bijdragen, want het geld moet ergens vandaan komen) de komende jaren sterk zal toenemen.

In het buitenland werd hier reeds een langzaam begin van hervomingen doorgevoerd, al dan niet de "ideologisch" juiste. Gaan we blijven wachten tot de boel ontploft, tot we geen andere keuze meer hebben?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden