Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2009, 22:11   #91
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het is idd Seymour Hersh. Ik zag mijn fout pas een half uurtje nadat ik de eerste posting maakte, waarvoor m'n excuses.
Gebeurt in de beste families.

Citaat:
Over Obama
Obama heeft dit soort van covert operations dan ook nog niet stopgezet. Of de fondsen dezelfde zijn gebleven weet ik niet. Tenslotte wist ook nagenoeg niemand dat die operaties aan de gang waren totdat de vorige regering om meer geld (het ronde bedrag van 400 miljoen dollar) kwam vragen.

Wat we wel weten is dat Obama totnogtoe zijn (financiële en morele) steun heeft uitgesproken voor covert operations (zie speech van 9 jan 2009), en dat hij itt de veelbesproken sluiting van Guantanamo met geen woord heeft gerept over een stilleggen van dit soort acties. Als hij de acties zou stilgelegd hebben, dan zou hij dat wellicht ook gezegd hebben. Zoiets levert immers politieke goodwill op, zowel in eigen land alsook tav Iran. Gegeven het feit dat de buitenlandpolitiek van Obama op geen enkel significant vlak verschilt van die van Bush, stel ik idd dat Obama hetzelfde smerige spel speelt. Waterdicht is die redenering nog niet, maar ze is zeker erg plausibel en geloofwaardig.
Veel blabla, maar dus geen bron.

Citaat:
'Conspiracydenken' en Hersh als 'niet de meest geloofwaardige bron'
Tenslotte wil ik hier nog eens herhalen dat de term 'conspiracy-theorieën' een cirkelredenering inhoudt, en dat het niet alleen Hersh is die dit soort dingen verkondigt. Ook het feit dat dit soort van berichten verschijnt in een tijdschrift met meer dan een miljoen oplagen (= pakweg 3* HLN) wil toch wel zeggen dat het geen duistere achterkamertheorietjes zijn, maar eerder info die zelfs in de main-stream-media te vinden is. Het feit dat de materie besproken werd in het Congres op verzoek van de Bush-administratie bewijst dat dit geen fantasietjes zijn. Graag had ik dan ook gehoord waarom Hersh hier volgens u 'niet de meest geloofwaardige bron' is. Heb je toevallig een betere bron?
Hersch staat al langer bekend om zijn fantastische CIA-verhalen. Sommigen geloven hem, ik dan weer niet.

Maar het gaat hier even niet over de verhalen van Hersch betreffende Bush en Cheney, wel over jouw stelling met betrekking tot Obama.

Vandaar dat jij, en niet ik, een geloofwaardige bron moet hebben. En dat heb jij voor jouw Obama-verhaal niet.

Citaat:
mvg,

Andy
Wederzijds,

Antoon.