Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Waarom zou een wagen van 200km/h tegen 120 tuffen???
Indien we zo redeneren en er komen auto's of moto's die 300km/h rijden waarom zouden die dan nog 200km/h gaan rijden enz...?
Het probleem zit niet aan de wagen, zoals je zegt zijn dure snelle bakken dikwijls veiliger dan goedkopere modellen het probleem zit in de wagen en hier gaat het om miljoenen individuen waarvan de ene wel weet waar hij snelheid kan halen en de andere niet.
U bent misschien een van vele chauffeurs die op de juiste momenten en op de juiste plaatsen snel rijd maar heel veel andere bestuurders doen dit niet en rijden als gekken op de autostrades en andere wegen met hoge snelheid, roekeloos rijgedrag enzovoorts. vele weten niet dat ze in feiten met een wagen zo goed als een wapen onder hun controle hebben en in dit opzicht is een snelheidsbegrenzer van 130km/h geen onlogische beslissing daar men eigenlijk nergens sneller mag rijden.
Wilt u toch eens kijken wat u wagen kan doe dit dan in veilige omstandigheden op een circuit, dat is mijn mening
|
Waar ik altijd moeite mee heb, stel dat een zwarte doos zou bewijzen op de autostrade dat je 110km/u reed, en zo tegen een paal geknald bent bvb.
Wie is er verantwoordelijk ? de staat uiteraard want zij heeft de paal niet genoeg ingeschermd om te voorkomen dat je u kon doodknallen tegen de paal.
Dus vind ik dat de overheid op die manier mag wijzen op het feit dat zij niet verantwoordelijk is voor uw doodslag op dat moment.