Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2009, 20:36   #26
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Touring-leden moeten een helm dragen op de fiets,en een vlaggetje op een stokje achteraan op de bagagedrager !

dergelijk gel*l over die fietshelm kan enkel maar komen van mensen die niet dagelijks hun fiets gebruiken om te gaan werken..,en daardoor denken dat de grote boze openbare weg een jungle is...Of mensen die in het weekend,in belachelijke kledij gestoken en met helm op,tegen onbetamelijke snelheden,fietssport be-oefenen )

Ze weigeren te beseffen dat een fietser die naar zijn werk fietst al een set regenkledij(vest+waterdichte broek) en een tas met thermos en boterhammetjes mee heeft (in het beste geval in de fietstassen achteraan).verder ook een stevige ketting om het vervoermiddel echt vast te zetten.En nu zouden we ook nog eens ergens een helm mogen wegstoppen tenzij we die blijven dragen op het werk .

on voor stelbaar.... en dat voor een verwaarloosbaar percentage verkeerslachtoffer-fietsers in deze risicoschuwe maatschappij...

een fiets is voor mij een NUTS-voorwerp,geen mode-ding,moei U niet!
Ik fiets ook dagelijks naar het werk ... met helm. Ik denk dat het vooral de mens is die vastgeroest zit in zijn normale patroon en zich moeilijk iets anders kan voorstellen. Van het dragen van een gordel in de auto maakten sommigen in het begin ook een hele heisa ... nu vindt iedereen het doornormaal. En dat patroon herhaald zich steeds met alle nieuwe dingen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden