Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2009, 05:54   #1016
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Pedofilie is een ziekte waarbij men zich seksueel enkel aangetrokken voelt tot kinderen. Bij profeet Mohamed was dit duidelijk niet het geval aangezien hij getrouwd was met vrouwen van allerlei leeftijden; z'n eerste huwelijk was zelfs met een veel oudere weduwe en monogaam. Daarna heeft hij uit politieke belangen meerdere huwelijken gesloten (met hoofdzakelijk weduwen) om de Arabische stammen te verenigen.

Nu, in de praktijk spelen de huwelijken van Mohamed (vzmh), ook die van Aisha, geen rol bij de godsdienstbeleving van een moslim. Een moslim kijkt naar de koran en soenna van de profeet, dit laatste wil zeggen naar uitspraken en handelingen (bij die uitspraken) van de profeet. De koran roept ook op om naar de profeet te luisteren. Bijvoorbeeld: in de koran staat dat een moslim moet bidden en in een hadith legt de profeet uit op welke manier dit precies dient te gebeuren. Vergeef me mijn onwetendheid maar ik kan me niet herinneren in welke hadith Mohamed spreekt/pocht over zijn huwelijk met een 6- of 9-jarige (er zijn ook hadiths waaruit men tussen 13 of 19 jaar oud kan afleiden), laat staan andere moslims oproept om hetzelfde te doen.

Meer en volledige informatie: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm

Het huwelijk van Mo met Aisha was gewoon een dekmantel om pedofilie goed te praten. Zich der gewoon uitlullen deed hij.
En ge weet die hadith nie of wilt ge die niet herinneren?
Dan moet ge post 767 SDX eens goed lezen.