Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
(...)
Eigen Volk Eerst vind ik een goede Christelijke slogan. Je zorgt eerst voor de mensen in je onmiddellijke omgeving. Voor je oude moeder, voor je kinderen, je buren enz. Dat is niet enkel christelijk maar algemeen menselijk.
Maar Eigen Volk Eerst wil zeker NIET zeggen Eigen Volk Alleen. Ikzelf heb veel aandacht voor ontwikkelingshulp en heb daar reeds veel toe bijgedragen.
De haat tegen het Vlaams Blok is zo groot dat men alles verkeerd uitlegt. (...)
|
Jij doet steeds pogingen om – je ongetwijfeld brave leven dat je tot hiertoe geleefd hebt en je daardoor verworven inzichten te verkopen als representatief voor de ideologie van het extreem-rechtse Vlaams Blok. Je weet net zoals ik dat dit een leugen is.
Met het eigen volk bedoel jij (waarom zou ik dáár aan twijfelen) je naasten. Ik doe net hetzelfde. In mijn geval mijn zus en mijn goede buur Mohammed dus.
Het Vlaams Blok bedoelt met eigen volk (en dat weet jij maar al te goed) vooral Eigen Volk; Blank en Vlaming dus. In mindere mate ook westerlingen in ’t algemeen, en op het laatst bedoelt het Vlaams Blok met hun definitie voor Eigen Volk mijn buurman Mohammed…. als hij Vlaming onder de Vlamingen wordt tenminste. Anders no deal voor mijn buur Mohammed.
Laat ons een kat een kat noemen Luc Broes. Een eerlijk en beschaafd gesprek. Jij hebt de wereld afgereisd in dienst van het grootkapitaal. Hier en daar heeft een onderontwikkelde mede dankzij jou een loon ontvangen. Maar nooit een eerlijk loon!
Uitbuiting van de plaatselijk bevolking en diefstal van grondstoffen is een betere omschrijving aan waaraan jij hebt meegewerkt.
Je bent bij het Vlaams Blok gegaan uit onvrede met de koers die de VU vaarde ivm het egmontpact. Als Vlaams nationalist was dat terecht verleidelijk. Maar ook niet meer dan dat. Wanneer je als strijder voor de Vlaamse onafhankelijkheid je blijft inzetten voor een partij die voor zoveel meer staat dan dat: dán ben je verkeerd bezig Luc. Wie zich beter voordoet dan wie hij is, is een slecht mens.
En ik heb het je al eens gezegd…. Ik heb een neus voor racisten. 8)