Los bericht bekijken
Oud 20 april 2004, 21:36   #174
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Ik ben een Goed mens. Elke morgen weer zie ik dat in de spiegel. Ik heb me -sinds ik volwassen ben - niks te verwijten*. Niks maar dan ook niks.
Ik help waar ik kan én ik laat wat ik kan. Ik doe ook wat ik moét doen, en ik doe wat ik niét moet doen om andere te helpen.
Veel zelfverklaarde gelovigen kunnen aan mij een puntje zuigen. Moest er een God bestaan, ik zat na mijn sterfelijke leven naast hem als raadgever. Daar kan Hij niet aan twijfelen.
[size=2]*als onvolwassenen valt je sowieso niks te verwijten [/size]
Goede waar prijst zichzelf zou ik zeggen. Toch een voorzichtige opmerking: je fundamentalistische haat tegen het VB siert je niet.
Overtuigd zijn dat je tegenstander echt mateloos slecht is, dat is zeker geen kenmerk van een goed mens.
inderdaad

"wees dus volmaakt zoals uw vader in de hemel volmaakt is, die immers de zon laat opkomen over goeden en slechten en het laat regenen over onrechtvaardigen en ontrechtvaardigen"

PS lees eens Meister Eckhart.
DAT is echt christendom EN politiek dus NIET haalbaar
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden