Discussie: Drugs
Los bericht bekijken
Oud 21 april 2004, 08:59   #36
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Geef me 1 morele reden waarom ik een aantal uur gemeenschapsdienst zou moeten doen, terwijl iemand die elke dag een pakje sigaretten oprookt dit niet hoeft te doen.
het gaat hem niet over morele redenen, maar over het feit dat drugsgebruik niet stopt bij joints.

ik ken verschillende mensen die joints roken of gerookt hebben en mijn ervaring ermee is de volgende : in het begin is het vooral tabak met een klein beetje weet, eens ze daaraan gewend zijn gaat er wat meer weet in en op het einde zijn ze gewoon pure cannabis aan het paffen. eens ze daarvan niet echt high meer worden gaan ze weer een trapje omhoog en zo zit je zonder dat je het weet te spuiten. het kan goed zijn dat dat bij u het geval niet is maar ik kan u met zekerheid zeggen dat er veel zijn bij wie dat wel het geval is.
verder is het ook een feit dat ik zo veel sigaretten mag roken als ik wil zonder dat ik mijn band met de realiteit verlies wat van cannabis niet kan gezegd worden.

een vraagje naar u toe, als er echt geen problemen en overlast zijn met cannabis, waarom is nederland dan serieus aan het overwegen om cannabis terug illegaal te maken?
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline