Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Misschien willen andere mensen wel op cafe ? Moeten zij dan wel gedwongen worden om rook in te ademen ? Want wees eerlijk, rookvrije cafes zijn een zeldzaamheid (ik heb er 1 in Leuven gevonden, na een zoektocht met de collegas...)
Het is een sociaal gebeuren. En mensen sociaal uitsluiten doet men niet.
|
Nogmaals, als er werkelijk zo'n grote vraag zou zijn naar rookvrije cafés dan zijn de meeste caféhouders ezels omdat ze deze potentiële goudmijn niet aanboren.
Trouwens, het is niet omdat in een café mag gerookt worden dat er ook werkelijk volop gerookt wordt. In de meeste cafés waar ik kom is bijna geen sigarettenrook te bespeuren op die ene tooghanger na.
Ik sta vrij sceptisch over die zogenaamde invloeden van passief roken. Het zal wel een invloed hebben maar de vraag is hoe groot? Volgens mij is een longkanker tgv passief roken moeilijk te bewijzen mede omdat er 100-den andere potentiële oorzaken zijn. Toen de GSM pas uitkwam werd er ook aan paniekzaaierij gedaan dat we allemaal huidkanker zouden krijgen door die straling (gesteund door wetenschappelijk onderzoek). Nu gaat half België zogezegd de Mexicaanse griep krijgen. De media leeft gewoon van paniek te zaaien.