Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2009, 14:43   #121
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik Abbey Road en de White album superieur aan Revolver. Maar mijn all-time favorieten blijven Staircase van Keith Jarrett en Live at Leeds van de Who. Toen er nog muziek werd gespeeld en geëxperimenteerd.
'The Beatles' staat in iedergeval in mijn Top 10. op 9/9/9 komen alle albums van The Beatles pro-tools geremastered opnieuw uit. Kost wel 300 Euro.
Vooral de eerste albums zullen veel beter klinken, niet meer dat te wijde stereo, maar alle instrumenten en vocals opnieuw geplaatst in het stereo-beeld.

Verder versmaad ik een 'best-of niet', vooral van groepen die geen of mindere albums konden maken. Is overgens een persoonlijke smaak.
Dus alle "ultimate collections" van The Kinks, The Who, Small Faces, The Move (net de 2009 remaster gekocht).
Supertramp 'Crime of the century' staat bij mij ook hoog, net als 'Atom Heart Mother' van Pink Floyd.
En 'Freak out' van The Mothers en 'Pet sounds van The Beach Boys niet vergeten.
Ik heb alle albums van The Stones , maar vind nog steeds 'Black and blue' hun beste.
En dan nog de talloze Nederpop albums: Outsiders, Q 65, Cuby + Blizzards, Supersister een een paar van de Earring.
Ik heb zelf zo 'n 3000 CD's denk ik!

Maar een paar verdiepingen onder me staan enige honderdduizenden geluidsdragers.

Hier een zeldzame illegale stereo-mix van Good vibrations in mp3, is eveneens op pro-tools gemaakt:
http://www.yousendit.com/transfer.ph...T011Yk5MWEE9PQ

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 juli 2009 om 14:44.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden