Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef
Dat klopt, het ging mij echter om de achterliggende oorzaken voor het geweld.
Liberalist laat het uitschijnen dat er enkel maar geweld is omdat moslims nu eenmaal bloeddorstige barbaren zijn.
Als Irak bestond uit een grote groep protestanten, een grote groep katholieken en een minderheid van moslims, dan hadden die christenen ook aanslagen gepleegd op de moslims.
|
Kunt u die aanname ook staven met feiten? Voor zover ik weet is intimidatie van de christelijke minderheid in die regio/cultuur (Irak/Syrië/Palestine eo) de normaalste zaak van de wereld en in tijden van chaos kan zoiets overslaan naar aanslagen en ander geweld. Het zou mij dus niet verbazen als de Islam/cultuur wel invloed heeft gehad op dit alles.
Citaat:
|
Daarbij, het kan nooit kwaad om tijdens een revolutie of burgeroorlog andersdenkenden uit te schakelen, of ze nu talrijk zijn of niet.
|
Helaas is dit vaak waar, maar dit betekent niet dat buitenstaanders dit gedrag moeten goedkeuren of goedpraten. Ook al zijn er verklaringen of oorzaken te vinden voor de aanslagen, het blijven verwerpelijke daden die op z'n minst hard veroordeeld moeten worden en het liefst ,desnoods met geweld, voorkomen dienen te worden.