Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2009, 18:30   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Muslim countires of the world.

Als je iets niet begrijp, aarzel niet. Ik leg het je wel uit.
Dank je voor de link en het aanbod.
Een moslimland is dus een land waar meer dan 50% van de bevolking moslim is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat de meeste moslimlanden gewelddadige en bloeddorstige dictaturen zijn hoeft niet meer te worden aangetoond.
Maar bestaat er in die groep van tientallen moslimlanden ook 'gematigde' landen waar het fijn is om te leven?
Eén van de meer gematigde moslimlanden is Egypte. Geen gruweltulban aan het hoofd, ook geen bloeddorstige Assad zoals in Syrië. Eerder de 'gematigde' Moebarak.
Maar zelfs in zo'n 'verlichte' moslimland is het beter om zijn bek te houden, want anders vlieg je den bak in.

Drie jaar cel voor Egyptische dichter die president beledigt

Vrijheid en democratie is blijkbaar ver zoek in de moslimwereld. Als je zelf in een 'gematigd' land zo wordt behandeld.... Wat een vreselijke mentaliteit, dat islamgedoe. Geef mij liever onze vrije Westerse maatschappijen om te leven, weze het in Australië, West-Europa, Israel, Japan, de V.S. of Canada.

Hier kan ik zonder probleem mijn liefde voor Jezus beleven, en kunnen tegelijk ook moslims en joden hun goden eren. En je mag zoveel als je wilt kritiek leveren op je leiders, in alle veiligheid. Toch?
Als ik de beide lijsten bekijk, de moslimlanden en de niet-moslimlanden zijn er toch in beide lijsten landen waar het niet voor iedereen even fijn is om te leven. Zijn er in beide lijsten landen waar het er niet zo democratisch aan toe gaat naar onze normen.
Ik begrijp niet waarom jij die vraag stelt voor moslimlanden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden