Porpo, ge verkoopt nu echt zever se.
Dat mag zo zijn dat dek oran anders voorschrijft maar er wordt teruggegrepen naar het gebod dat je je ouders moet gehoorzamen.
Daarmee wordt aan jongeren wel huwelijken tegen hun wil opgelegd, ik zie niet in waarom wij dit vanuit "die cultuur" moeten bekijken.
Het is doodsimpel handel waar veel geld mee gemoeid is, omdat ene huwelijk recht geeft op verblijf en bijbehorende welvaart in een Westers land, waar een hele familie voordeel aan doet?
Ik zie niet in waarom die koehandel moet kunnen rekenen op respect, aangezien de rekening wel voor de Vlaamse samenleving is, gezien het gebrek aan opleiding, scholing en bereidheid tot integratie van heel wat importbruiden en gommen!
Voor moslims is een huwelijk niet meer dan een wederzijds contract, met heel duidelijke rolpatronen en verwachtingen en dat dit geen onzin is bewijzen de vele gezinnen in virtuele dorpen in aandachtswijken, zo woont half Emmerdag, een Turks dorp in Berchem!
Omdat dit de meest geschikte kandidaten waren voor kinderen die vaak al op jonge leeftijd aan mekaar "beloofd" werden?
Of omdat je op die wijze familie en vrienden aan een verblijfsvergunning helpt?
Huwelijken tussen neef en nicht zijn doodnormaal,en ouders strijken maar al te vaak een hoge "bruidsschat" op in ruil voor de bewezen dienst,ondertussen komen voornamelijk mensen met "beperkte "kansen op die wijze aan een verblijfsvergunning.
Dat zou niet zo erg zijn mochten die mensen zelf actief proberen om bij te dragen tot die samenleving, en daar schort mijn inziens toch vaak wel wat aan.
|