Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2009, 16:36   #38
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat ga je nu Egypte als voorbeeld nemen. Laten we maar voor onszelf denken.
Als het inderdaad 'onhigienisch' is dan kan ik er inkomen, maar dan nog zou ik niet zozeer de vorm van een zwempakje willen reglementeren (tenzij die vorm voor problemen zordt in een overvol zwembad) als wel het materiaal. Doorzichtige plastiek hoeft het echter niet te zijn voor mij.

Als je wil protesteren tegen 'ongepaste kleding' en je denkt dat er sprake is van discriminatie (al dan niet positief) zet dan een ludieke actie op. Pak een camera en film als je wil binnengaan in een zwembad gekleed in je harnas of Luke skywalkerpakje, omdat je nu eenmaal die zaken verafgood. Eens zien wat er gebeurd.

Mag je met een T-shirt en een short aan eigenlijk in het zwembad in de Belgische reglementenstaat?
omdat het heel moeilijk wordt om de textielsoorten te kunnen bepalen heeft men een verbod opgelegt op shorts. er bestaan wel degelijk zwemshorts, maar wie gaat bepalen welke stof de goede is en wwelke niet. het verbod is ingesteld omdat er bepaalde stoffen zijn die de filters verstoppen. het is beter haar in de filtermassa (zand) te krijgen, dan een laag van het hele fijne spul dat achtergelaten wordt door een gewone schort. natuurlijk bij het afleggen van zwemproeven zal men deze stoffen wel tolereren. de redders mogen ook niet met hun gewone broeken zwemmen! de enige reden is van de filterverstopping tegen te gaan. de meeste boerkini's zijn gemaakt van de stof waar ook de badpakken van gemaakt zijn. tot daar de reden van verbod. maar ik vind ook dat men niet moet demonstreren van er niet bij te horen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden