Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience
Ik betwijfel of dit een volledige en juiste uitleg is.
Een voorbeeld: de politie mag binnentreden bij betrapping op heterdaad, en ook in het geval van toestemming van de betrokken persoon.
Kan jij me nu 's uitleggen waarom er per definitie ongeldigheid zou zijn van de vaststellingen in dit geval? Betrapping op heterdaad kan zich voordoen als de politie bijvoorbeeld met een totaal ander doel in een woning komt, en daar een misdrijf vaststelt. Zeggen dat de politie de bijgebouwen niet mocht betreden is op zijn minst gezegd een uitspraak die een scherpe juridische toets niet prima facie doorstaat.
Ik heb meer het gevoel dat er een opeenvolging is van onbekwaamheden, en dus niet enkel één document waarchter men zich nu verschuilt.
|
Je moet nu ook het veldwerk van de politie zodangi onmogelijk maken, dat die mensen nog gedemotiveerd geraken om hun werk te doen... Want dat is het gevolg van zo'n uitspraken... Wanneer kun je nu nog een drugproducent klissen ??? Halo jongens, die plantjes lopen niet weg, die staan daar, die kunnen niet in één dag groeien die hebben maanden nodig, die hoeveelheid is niet voor eigen gebruik dat is ook al duidelijk... Dus die wet mag dringend eens herzien worden...