Los bericht bekijken
Oud 21 april 2004, 23:06   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het arrest nog niet echt gelezen maar het komt erop neer dat de VZW's van het Vlaams Blok veroordeeld zijn op basis van inbreuken op de racismewetgeving van 1981. Nu stel ik mij de vraag of indien het Vlaams Blok ooit verboden wordt het vermeende racisme t.a.v allochtonen gaat afnemen of niet?? Gaan de samenlevingsproblemen in Borgerhout en in andere wijken in onze steden opgelost raken indien het Vlaams Blok verboden wordt?? Ik denk eerder het tegenovergestelde. Partijverboden in Duitsland wijzen uit dat het geweld daar tegen vreemdelingen en Joden niet gestopt is integendeel. Een paar jaar geleden probeerde men ook de neonazi-partij N.P.D aan banden te leggen maar tot een veroordeling kwam het nooit omwille van de vuile rol van de Duitse Bundeskriminalamt. Ik denk dat bij een gebrek aan een kanaal waar mensen die slechte ervaringen hebben gehad met migranten niet kunnen afreageren zij eerder geneigd zijn tot het gebruiken van geweld. Ik vrees dat met een Blok-verbod of een afgezwakte nieuwe versie radikalen en ook gewone burgers wel in staat zouden zijn tot het plegen van buitenparlementaire tot zelfs terroristische acties. Toen het Blok begin de Jaren '80 nog een kleine partij was was er vooral de terreur van de VMO...maar misschien is dat wel wat de progressieve elite hoopt....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden